یک پشتیبانی خوب شامل سرویس هایی می شود که قبل از خرید مشتری و در زمان خرید و هم چنین در زمان بعد از خرید به وی ارائه می شود. به طور مثال برای خرید یک محصول نرم افزاری ابتدا نیاز دارید تا با افرادی که آگاهی کاملی را در مورد محصول مورد نظر شما دارند(تیم پشتیبانی )، مشورت کنید. سپس تصمیم خود را می گیرید و محصول مورد نظرتان را خریداری می کنید. نوع صحبت کردن تیم پشتیبانی در خرید شما بسیار تاثیر گذار است. یک مشورت بی دغدغه میتواند خرید لذت بخشی را برای شما به ارمغان آورد.
تیم پشتیبانی در یک شرکت نقش یک قلب تپنده است. هر چقدر این تیم مهارت در ارتباط با مشتری داشته باشند؛ مشتری از ارتباط خود رضایت بیشتری دارد. هدف تیم پشتیبانی صرف زمان برای حل مشکلات مشتری است.
چرا تیم پشتیبانی خوب در یک شرکت دارای اهمیت است ؟
-
افزایش وفاداری مشتری
-
افزایش درآمد در بخش پشتیبانی
-
افزایش خریداران
-
افزایش شهرت در بین رقبا
-
کاهش موانع خرید (زمانی که هر مشتری از پشتیبانی نرم افزار خود بسیار راضی باشد این خود امتیاز مثبت برای شهرت می باشد)
ویژگی های که باید در هر تیم پشتیبانی وجود داشته باشد؛ چیست ؟
-
در ارتباط با مشتریان ، احترام حرف اول را می زند.
-
پیگیری پشتیبانی در بازخوردها
-
رسیدگی مداوم به تمام شکایات و انتقادها
-
درک نیاز مشتری و خواسته های آن ها
-
خدمات رسانی بیش از انتظارات مشتری
-
کمک به حل مشکل درسریع ترین زمان
خرسندیم که با ما همراه شدید.
(تحریریه وینا)
مرجع (https://www.business.gov.au/)