حالا که کسب و کار خود را راه اندازی و محصولاتتان را ارائه نمودید وقت آن رسیده است که مشتریان خود را پیدا کنید و محصولات خود را بفروشید. پیدا کردن مشتری مراحل خاص خود را دارد که با کمی ذکاوت، صبر و تلاش بدست می آید.
در این مقاله بررسی می کنیم بهترین مشتریان شما چه کسانی هستند .
ویژگی مخاطب خوب
1.کسی که بتواند با محصول شما ارتباط برقرار کند و واقعا به آن علاقه داشته باشد
2. کسی که ارزش کار شما را درک کند.
3.کسی که توانایی خرید محصول شما را داشته باشد
مخاطبان محصول شما کجا هستند
فکر می کنید دلایل پرفروش بودن یک محصول چیست؟
1.بازار مناسب
ارتباط با کسانی که مخاطب این نوع محصول هستند.
2. طریقه فروش
هیچ اجباری در فروش نباید باشد تا مردم به دلخواه خود با توجه به ویژگی های محصول به آن جذب شوند.
3.رسیدگی و پیگیری
دقیقا همان روز یا حداکثر روز بعد محصول مورد نظر به دست مشتری می رسد.
جواب سوال های زیر ممکن است به شما کمک کند مشتریان خود را پیدا کنید
1.مخاطبان محصولات شما چه کسانی هستند؟
2.بهترین مکان ها برای پیدا کردن این مشتریان کجا است؟
3.بهترین کاری که همین الان می توانید انجام دهید تا بتوانید راه ارتباطی با آنها را پیدا کنید چیست؟
این سوال ها را در مورد کسب و کارتان از خود بپرسید و با درج جواب های آن، راه هایی برای برقراری ارتباط با مخاطب پیدا کنید.
لیست مشتری های خوب محصولات ما
1.آخرین خریدار ، محصولات ما را در چه مکانی دیده است؟ در سایت، شبکه های اجتماعی و یا توسط مشتریان دیگر؟
2.درآمد مالی مشتریان من چقدر است؟
3. محصولات ما برای چه کسانی جذاب و کارآمد است؟
4. مخاطبان محصولات ما وقت های آزاد خود را کجا سپری می کنند؟
با توجه به کسب و کار خود به سوالات فوق پاسخ دهید تا بهترین مشتریان خود را شناسایی کنید و تمرکزتان را برای تشویق و رضایتمندی آنها بگذارید.
برگرفته از کتاب : خرید از پیکاسو فروش به دالی