در این مطلب میخواهیم سامانه حقوق و دستمزد وینا را به شما آموزش دهیم. سامانه حقوق و دستمزد در تاریخ 95/11/16 به امکانات نرم افزار حقوق و دستمزد پایه افزوده شد. پس از دانلود آپدیت نرم افزار حضور و غیاب و اجرای آن، این امکان به نرم افزار اضافه میشود.
بهصورت پیش فرض پارامترهایی در سامانه حقوق و دستمزد ثبت شده است با این حال میتوان پارامترهای دیگری اضافه کرد و یا حتی پارامترهای پیش فرض را حذف کرد.
همانطور که در تصویر فوق میبینید پارامترهای ضروری اولیه در نرم افزار ثبت شده است. یکسری دیگر از پارامترها، مواردی هستند که میتوانید ماهانه به آن مقدار دهید.
برای اضافه کردن پارامترهای جدید روی دکمه "پارامتر جدید" کلیک نمایید. در پنجره باز شده پس از مشخص کردن نوع و نام پارامتر، نوع و مقدار پیش فرض پارامتر را وارد و تأیید نمایید.
تنظیمات دیگری که قبل از گزارش گیری باید انجام شود فرمولهای محاسباتی هستند که در این قسمت نیز به صورت پیش فرض، فرمولهای محاسباتی قرار داده شده است.
برای اضافه کردن پارامترهای دیگر به فرمول محاسباتی روی دکمه "ردیف جدید" کلیک نمایید. پنجره زیر نمایش داده میشود.
در این پنجره عنوان و نوع پارامتر را مشخص نمایید. برای ثبت فرمول در کادر مشخص شده کلیک نمایید تا پنجره "ایجاد فرمول" نمایش داده شود.
حال بر اساس فرمول محاسباتی و پارامترهای موجود، فرمول محاسباتی خود را وارد نمایید. و در آخر تأیید نمایید.
تا به اینجای کار تنظیمات اولیه نرم افزار حقوق و دستمزد به اتمام رسیده است در مراحل بعد با تعریف دوره و دریافت اطلاعات مورد نیاز میتوانید گزارشهای مورد خود را دریافت نمایید.
برای دریافت گزارش مراحلی را باید طی کنید. دریافت پارامترهایی که بهصورت ماهیانه میباشد را میتوانید بهصورت دستی وارد نمایید و یا اینکه از طریق گزارش تردد کلیه پرسنل نرم افزار حضور و غیاب پایه وینا وارد نمایید.
ثبت پارامترهای ماهیانه بصورت دستی:
مرحله اول انتخاب دوره حقوقی میباشد. روی این مرحله کلیک نمایید تا پنجره انتخاب دوره باز شود.
در صورتی که دوره مورد نظر شما موجود نباشد با انتخاب دکمه "جدید" دوره مورد نظر خود را ثبت نمایید. پس از انتخاب دوره وارد مرحله بعدی میشویم.
در مرحله دوم باید پارامترها را به صورت دستی برای هر پرسنل وارد نمایید.
در پنجره دریافت پارامترهای حقوقی پس از وارد کردن مقدار هر پارامتر دکمه Enter را زده تا این مقدار ثبت شود.
پس از اتمام این موارد میتوانید وارد مرحله سوم یعنی محاسبات حقوق و دستمزد شوید.
ثبت پارامترهای ماهاِنه بهصورت اتوماتیک:
برای دریافت اتوماتیک پارامترها بهتر است از گزارش "کارکرد کلیه افراد " استفاده شود برای این کار در صورت باز بود سامانه محاسبه حقوق و دستمزد آن را بسته و از منوی: گزارشات" گزارش " کارکرد کلیه افراد" را انتخاب نمایید.
پس از انتخاب بازه زمانی مورد نظر برای محاسبه حقوق و دستمزد و زدن دکمه "تأیید" میبایست دکمه "ارسال به حقوق و دستمزد" را انتخاب نمایید تا گزارش دوره مورد نظر به سامانه حقوق و دستمزد ارسال شود.
وارد مرحله اول محاسبه حقوق و دستمزد شوید و دوره حقوقی خود را انتخاب نمایید و یا در صورت ایجاد نشد دوره آن دوره را بسازید
حال باید پارامترهای دورهای را بهصورت اتوماتیک برای محاسبات به نرم افزار دهیم. پس از انتخاب ابن مرحله میبایست دکمه "دریافت اطلاعات حضور و غیاب" را انتخاب کرد.
در این پنجره دکمه "دریافت دادهها " را زده تا برای تمامی پرسنل پارامترهای مورد نظر ثبت شود.
پس از وارد کردن پارامترها بهصورت دستی و یا اتوماتیک وارد مرحله سوم، "محاسبات" میشویم
با زدن "مشاهده لیست پرسنل" لیست از تمامی پرسنل ثبت شده را نمایش میدهد که پس از زدن دکمه "محاسبه برای همه" نرم افزار شروع به محاسبه حقوق بر اساس پارامترها و فرمولهای ثبت شده مینماید.
پس از اتمام این مرحله پنجره را ببندید
مرحله آخر مشاهده گزارشات میباشد که در این پنجره میتوانید فیش حقوق را نیز چاپ نمایید.