سازمان امور مالیاتی کشور جهت تسریع و آسان شدن کار مودیان اقدام به راه انداری سامانه مودیان کرده است که مودیان بتوانند به راحتی امور مالیاتی خود را پیگیری کنند.
1. ثبت نام در درگاه ملی خدمات الکترونیک سازمان امور مالیاتی
اگر تاکنون در درگاه ملی خدمات مالیات ثبت نام نکردید لازم است پیش از انجام هر کاری اقدام به ثبت نام کنید. وارد سایت my.tax.gov.ir شوید و از سربرگ دریافت اطلاعات کاربری ثبت نام خود را تکمیل کنید.
2. ثبت درخواست گواهی الکترونیک
دریافت گواهی امضای الکترونیک یکی از مراحل مهم در سامانه مودیان است. ابتدا وارد سایت gica.ir شوید و از قسمت ثبت نام و ثبت درخواست صدور گواهی الکترونیکی اطلاعات خود را تکمیل نمایید. پس از تکمیل اطلاعات و احراز هویت یک کد رهگیری به شما اختصاص داده می شود. پس از دریافت کد رهگیری به یکی از شعب دفاتر پیشخوان دولت مراجعه نمایید و اطلاعات امضای الکترونیکی خود را دریافت نمایید.
3. ورود به کارپوشه سازمان مودیان و دریافت شناسه حافظه مالیاتی
برای دریافت شناسه یکتای حافظه مالیاتی نیاز دارید که حتما کلید عمومی را پس از دریافت گواهی امضای دیجیتال استخراج کرده باشید. پس از تکمیل اطلاعات در کارپوشه در قسمت " شناسه یکتای حافظه مالیاتی" و بارگذاری کلید عمومی، به هر حافظه مالیاتی یک شناسه یکتای 6 رقمی اختصاص داده می شود.
4. نحوه دریافت شناسه کالا و خدمات
آخرین پیش نیاز برای سامانه مودیان دریافت شناسه کالا و خدمات می باشد که به سه دسته کلی تقسیم می شود
دریافت شناسه عمومی کالا و خدمات
سازمان امور مالیاتی کشور برای ساده تر شدن کار مودیان به صورت موقت لیست جامعی از شناسه کالا و خدمات به همراه نرخ و یا مشمولیت مالیات بر ارزش افزوده را در سایت stuffid.tax.gov.ir قرار داده است که مودیان محترم می توانند به این سایت مراجعه نمایند و بر اساس رسته کاری خود شناسه های مرتبط را استخراج کنند.
دریافت شناسه اختصاصی کالا
برخی از مشاغل، تولید کننده و یا ارائه دهنده کالا و خدمات اختصاصی هستند که شناسه آنها در لیست شناسه های عمومی وجود ندارد و می بایست اقدام به دریافت شناسه اختصاصی کالا از وزارت صنعت، معدن و تجارت به نشانی www.ntsw.ir کنند (لازم به ذکر است دریافت شناسه اختصاصی به مرور زمان برای تمام مشاغل الزامی است)
دریافت شناسه خدمات
مشاغلی که ارائه کننده خدمات هستند برای دریافت شناسه خدمات می بایست به نشانی portal.gs1-ir.org مراجعه نمایند و کد مربوط به خدمات خود را دریافت نمایند
5. بررسی واحدهای اندازه گیری کالا و خدمات
واحدهای اندازه گیری کالا و خدمات در صورتحساب های الکترونیکی برای ارسال به سامانه مودیان
6. خرید افزونه سامانه مودیان جهت استفاده در نرم افزارهای حسابداری وینا
پس از انجام پیش نیاز های مورد نیاز، جهت ارسال صورتحساب می بایست افزونه سامانه مودیان را خریداری و به نرم افزار حسابداری وینا متصل کنید و از طریق آن اقدام به ارسال صورتحساب کنید.
جهت خرید افزونه سامانه مودیان با کارشناسان ما در واحد فروش تماس بگیرید 07191003490- 02191323722