حالا که تقریبا می دانیم چه کسانی طرفدار محصولات ما هستند و میدانیم کجا می توانیم با آنها ارتباط برقرار کنیم ، نباید به همین موارد اکتفا کنیم. چون باید راه های متفاوت گسترش فروش را نیز مورد امتحان قرار دهیم. همیشه راه های دیگری هستند که ما را به درآمدهای بیشتر در حوزه کسب و کارمان سوق می دهند. نحوه خرید و فروش نسبت به گذشته تغییرات زیادی کرده است و باید بپذیریم هر سال وارد مرحله جدیدی از ایده های خرید و فروش می شویم.
بذرهایمان را کجا بپاشیم؟
باید قبول کنیم که یکی از دلایلی که باعث فروش بیشتر محصولات ما می شود، شناسایی بیشتر و بهتر مخاطب است.پس بهتر است آنها را ازهر طریق ممکن پیدا کنیم.چندین روش موثر برای فروش محصولات دسته بندی شده که با هم مورد بررسی قرار می دهیم:
1.کوکاکولای محصولات
ببینید و در معرض دید قرار بگیرید. وقتی از مدیر تبلیغات کوکاکولا سوال شد "با توجه به اینکه برند شما در تمام دنیا شناخته شده است و صاحب معروف ترین نوشیدنی در دنیا هستید چرا بیش از پیش تبلیغ می کنید و هزینه های هنگفتی را برای تبلیغات می پردازید"، پاسخ داد:" نه تنها این هزینه لازم است، بلکه ضروری است. چرا که مردم هر چه را بیشتر تکرار، دیده و شنیده شود می شناسند و تصمیم به خرید آن می گیرند."
همه ی ما می دانیم که اگر بخواهیم حتی یک خودکار را پر فروش کنیم باید برای آن تبلیغ موثری انجام دهیم.تبلیغات، عنصر ضروری برای فروش محصول است. دیده نشدن در بازار، فروش را بالا نمی برد. در تبلیغات،مخاطب شما از وجود محصول مطلع می شود. تبلیغات نه تنها به شما کمک می کند تا به فروش بیشتر دست پیدا کنید،بلکه ایده های نو را در خصوص تولید محصولات بعدی به شما می دهد. برای آن که کسب و کار شما دیده شود باید در مکان درست قرار بگیرید و این به آن معنا است که باید در جایی باشید که مخاطب در حال جستجو است. از ساده ترین اصول تبلیغات، حضور در رسانه ها است، اما امروزه شبکه های اجتماعی ابزاری موثر و ارزان تر برای تبلیغ محصولات هستند.
نگه داشتن محصولاتتان در شرکت یا فروشگاه کمکی به کسب و کار شما نمی کند.از هر روشی برای ارائه محصولاتتان استفاده کنید. یادم می آید مردی در لندن طرح های عجیب و غریب را روی لباس ها چاپ می کرد.طرح لباس ها بسیار جذاب و متفاوت بود. او بسیاری از این طرح ها را با اعلان عمومی به دانشجویان هنر دریافت کرده بود.آشنا شدن با چنین فراخوان هایی از راه رسانه ها و شبکه های اجتماعی، موقعیت های بسیار مناسبی برای ارائه هنر شما به وجود می آورد. پس در دسترس باشید.
2.شرکت در رویدادها
هرگر از ارائه محصولات خود در رویدادهایی که تعداد زیادی از مردم در آنجا جمع می شوند غافل نشوید.
3. تماس های تلفنی
اصلا اهمیتی ندارد که صدها تماس تلفنی به فروش محصولاتتان یا ایده های شما جواب منفی بدهند. سرانجام تعدادی از آنها به شما پاسخ مثبت خواهند داد.تلاش و مداومت در هر کار، راه ها و تجربه های جدیدی را پیش روی شما می گذارد. اگر می دانید که یک تماس تلفنی یا حضور شما در نهادهایی که برای ارائه خدمات به محصول شما دخیل هستند،کارساز است،از انجام آن دریغ نکنید.ممکن است مخاطب شما خریداران پیشین شما باشند.
4. گروه های Network Marketing
در این گروه ها به دلیل سیستم پرجمعیت، زنجیره ای و شبکه ای، شما به راحتی با تعداد زیادی از مردم آشنا می شوید که قطعا درصدی از آنها می توانند مخاطب آثار شما باشند.ارتباط با نهادهایی که تعداد مخاطب بالایی دارند راه مطمعئنی برای بازاریابی محصولات است.
5.ایمیل های تبلیغاتی
با به کاربردن تکنیک های زیر پس از مدتی شما در حوزه خود، تجربه های منحصر به فرد خواهید داشت
• ارسال ایمیل های تبلیغاتی و ارائه رزومه به شرکت ها و نهادهای مخاطب
• تبلیغ در خبرنامه شرکت هایی که با مخاطبان و مشتریان شما در ارتباط هستند
6. کارکردن با نهادهای خیریه
کار با نهادهای خیریه با دو روش انجام می پذیرد:
1) می توانید با آنها وارد مذاکره شوید و آنها در ازای مکان غرفه به شما، درصدی از سود را به خود اختصاص دهند، قطعا درصدی از سود فروش نیز در اینجا به شما تعلق می گیرد.میزان سودی که به خیریه تعلق می گیرد، قابل مذاکره است.
2) در اینجا تمام سود حاصل از فروش را به خیریه می دهید، بنیاد خیریه در ازای غرفهی فروش به شما و دادن تریبونی برای تبلیغ محصولاتتان، سود حاصل را به نفع جمعیت مورد حمایت خود خرج می کند.ممکن است در عوض این کار از آنها بخواهید تا در خبرنامه خود محصولات شما را تبلیغ ککند و گوشه ای را به شما اختصاص دهند.
7.انجام کارهای داوطلبانه
فرض کنید قرار است در شهر جشنی برپا شود، انجام کارهای داوطلبانه، شما را با تعداد بیشماری از مخاطبانتان آشنا می کند.
این تمرین ها را انجام دهید:
1. اسم نهاد یا سازمانی که می تواند از مخاطبان خوب شما باشد را یادداشت کنید.
2. سعی کنید ایده های خود را مبنی بر اینکه کارهای اشتراکی با آن انجام دهید بنویسید.
8. مبادله های کالا به کالا
فرض کنید شما کاریکاتوریست هستید و در جشنی به عنوان هدیه، تصاویر قاب شده اثر هنری تان را به مدعوین هدیه می دهند. شما هنر خود را به مخاطبان تان نشان داده اید و برای کار خود تبلیغ می کنید و از طرف دیگر نیز، میدیران برگزاری جشن هدیه نوآورانه ای را به مدعوین خود اهدا کرده اند.
9.برگزاری ورک شاپ های آموزشی
با برگزاری ورک شاپ های آموزشی در رابطه با محصولات، شما با یک تیر دو نشان می زنید:
1.علاوه بر درآمدزایی، در واقع اقدام مثبتی در جهت تثبیت محصولات و ایده های خود در بازار می کنید.
2.یکی از مهم ترین مواردی که تاکید می شود ارتباط چهره به چهره است در ارتباطی که با مخاطب به صورت چهره به چهره برقرار می کنید نظرات و سلایق مستری را بهتر درک می کنید.
برگرفته از کتاب :خرید از پیکاسو فروش به دالی